ΠΡΟΧΩΡΟΥΝ ΜΕΓΑΛΑ PROJECTS ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ

Έτος-ορόσημο το 2024 ώστε να γίνει η πόλη διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο Ετος-ορόσημο για τον κλάδο των logistics και τον ρόλο της Θεσσαλονίκης ως διεθνούς διαμετακομιστικού κέντρου προδιαγράφεται να είναι το 2024. ΚΑΙ ΑΥΤΟ διότι για τα δυο τουλάχιστον από τα τρία πολύ μεγάλα σχετικά projects που προωθούνται στην περιοχή το νερό μπαίνει φέτος πλέον στ’ αυλάκι, ενώ παράλληλα καταγράφονται ολοένα αυξανόμενες επενδύσεις σε logistics, τόσο από εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο των μεταφορών και διαχείρισης της εφοδιαστικής αλυσίδας όσο και από developers. Γκόνου Καταρχάς, σύμφωνα με νεότερες πληροφορίες, ο διαγωνισμός που έχει προαναγγελθεί από το ΤΑΙΠΕΔ για φέτος για τη μετατροπή του πρώην στρατοπέδου Γκόνου στη δυτική Θεσσαλονίκη (ιδιοκτησίας της ΓΑΙΟΣΕ) σε κέντρο logistics, αναμένεται να προκηρυχθεί εντός του πρώτου εξαμήνου και πιθανόν εντός του Μαρτίου. Σύμφωνα με την προμελέτη που έχει κάνει η ΓΑΙΑΟΣΕ, για την αξιοποίηση της συγκεκριμένης έκτασης -η οποία σημειωτέον απέχει μόλις 8 χλμ. από το λιμάνι και 5,5 χλμ. από τη ΒΙΠΕ Σίνδου- ενδείκνυνται χρήσεις που θα περιλαμβάνουν ανάπτυξη εμπορευματικού κέντρου, πάρκου logistics και μεταποίησης και δημιουργία ζώνης ελεύθερου εμπορίου με παραχώρηση διάρκειας 30 ετών. Το ακίνητο διαθέτει επίσης σιδηροδρομική σύνδεση με τον Εμπορευματικό Σταθμό του ΟΣΕ και με τον ΟΛΘ, η οποία όμως είναι ανενεργή και χρήζει αναβάθμισης, ενώ το ύψος της επένδυσης θα κυμανθεί μεταξύ 115 και 260 εκατ. ευρώ, ανάλογα με το μίγμα των χρήσεων που θα επιλεγεί τελικά. Όπως αναφέρει μάλιστα στη «Ν» ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων ΣΕΒΕ, Σίμος Διαμαντίδης, με πρωτοβουλία του οποίου ανακινήθηκε το θέμα του στρατοπέδου Γκόνου μετά την επίσκεψη στην Ελλάδα του διαδόχου του θρόνου της Σαουδικής Αραβίας τον Ιούλιο του 2022 και το ενδιαφέρον του για τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στην Ελλάδα, το επενδυτικό ενδιαφέρον από τη Σαουδική Αραβία αλλά και από τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα όχι μόνο παραμένει ζωντανό, αλλά βαίνει και αυξανόμενο. ΟΛΘ Το επικαιροποιημένο master plan του ΟΛΘ προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία logistics center στη βάση του έκτου προβλήτα, ενώ, όπως επισημαίνουν κύκλοι της ΟΛΘ Α.Ε., εντός του ΟΛΘ υπάρχει πολύ μεγάλος αριθμός χώρων -περί τα 150.000 τ.μ. που θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν για logistics. Προϋπόθεση η ανακαίνιση κενών κατοικιών, ώστε να αυξηθεί ο αριθμός των προς διάθεση για ενοικίαση ακινήτων Αντίστροφα μετρά ο χρόνος για τα νέα προγράμματα ανακαίνισης κατοικιών και ενεργειακής αναβάθμισης που θα Η υλοποίηση όλων των σχεδίων και εξελίξεων που προβλέπει το master plan προϋποθέτει βέβαια την έκδοση του αναγκαίου Προεδρικού Διατάγματος, για την οποία είναι αναγκαία η επίλυση του θέματος που υπάρχει με αλληλοεπικάλυψη αλληλοεπικάλυψη των ορίων της χερσαίας ζώνης του ΟΛΘ και του ρυμοτομικού σχεδίου του δήμου. Από πλευράς ΟΛΘ ξεκινά άμεσα (εντός του μηνός) η διαδικασία για τροποποίηση του ρυμοτομικού σχεδίου. Dimand Εντός του 2024, σύμφωνα με όσα γνωστοποίησε πρόσφατα από τη Θεσσαλονίκη ο διευθύνων σύμβουλος της Dimand, Δημήτρης Ανδριόπουλος, αναμένεται η έναρξη των εργασιών μετατροπής του βιομηχανικού ακινήτου της ΒΑΛΚΑΝ ΕΞΠΟΡΤ, στην περιοχή του Αγίου Αθανασίου (στο 15ο χλμ. Θεσσαλονίκης-Έδεσσας) που έχει περιέλθει στην ιδιοκτησία της, στο μεγαλύτερο logistics center της Βόρειας Ελλάδας. Στο εν λόγω ακίνητο έχει ήδη αρχίσει η κατεδάφιση κτιρίων και η εξυγίανση του εδάφους, καθώς ανευρέθηκαν πολλοί τόνοι αμιάντου. Η εκτιμώμενη ακαθάριστη αξία ανάπτυξης του έργου κατά την ολοκλήρωσή του αναμένεται να είναι της τάξης των 160 εκατ. ευρώ. Αύξηση επενδύσεων Στο μεταξύ, από πέρυσι καταγράφεται αύξηση των επενδύσεων από εταιρείες του κλάδου ή developers (όπως και η προαναφερόμενη Dimand) ή τρίτες επιχειρήσεις για τη δημιουργία logistics centers στη δυτική Θεσσαλονίκη. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πολύ πρόσφατη εξαγορά σύγχρονης εγκατάστασης logistics στη ΒΙΠΕ Σίνδου από τη Streem Global Α.Ε. (με επιφάνεια 33.000 τ.μ., σε οικόπεδο 60.000 τ.μ. κοντά στο Καλοχώρι). Η ΒΙΠΕ Σίνδου καταγράφει αυξημένο ενδιαφέρον για επενδύσεις σε logistics. Επίσης στον δρόμο από τη Σίνδο προς τη Χαλάστρα προ μερικών μηνών απέκτησαν εκτάσεις -της τάξης των 50 στρεμμάτων εκάστη-, με σκοπό τη δημιουργία logistics centers, η εταιρεία μεταφορών και logistics Raben Intertrans, μέλος του Ομίλου Raben, και η εταιρεία χονδρεμπορίου Astor Hellas. Πολύ κοντά βρίσκεται και η έκταση που έχει αποκτήσει η Orilina Properties, με σκοπό επίσης την ανάπτυξη εγκατάστασης logistics.

ΠΗΓΗ: TEE.GR
Το τοπογραφικό γραφείο Αθανάσιος Παύλου και Συνεργάτες Ορθομετρική παρέχει υπηρεσίες για: Τοπογραφικά διαγράμματα συμβολαίου ή για έκδοση οικοδομικής άδειας, Υπαγωγή αυθαιρέτων Ν.4495/2017, Ενεργειακά Πιστοποιητικά, Αντιρρήσεις για δασικούς χάρτες, Ενστάσεις για προανάρτηση ή ανάρτηση στο Ελληνικό Κτηματολόγιο, Έρευνα για οθωμανικά ταπιά και εύρεση ιστορικού αγροτεμαχίων, Πραγματογνωμοσύνες, Εφαρμογή ακινήτων και παντός τύπου υπηρεσίες Μηχανικού.
Επικοινωνήστε μαζί μας στο 2310321708 ή info@orthometriki.gr
Διεύθυνση: Μανόλη Αναγνωστάκη 5, Θεσσαλονίκη